tel tel tel
Kur'an-ı Kerim'den
İşte Rabbin, zulümkar memleket ahalisini yakaladığında böyle yakalar. Doğrusu O’nun yakalaması pek elem vericidir, çok şiddetlidir.
(Hud, 11/102)
Hadîs-i Şeriflerden
Günlerin en faziletlisi Cuma günüdür. Bu sebeple o gün bana çok salat ve selam getiriniz. Zira sizin salat ve selamınız bana takdim edilir.
(Ebu Davud, Salat 201)
Dualardan
Cenab-ı Hak, sizleri ve sizin gibileri Kur'an hizmetinde sabit-kadem ve fedakâr ve kemal-i sadakatta daim ve muvaffak eylesin, âmîn.
(Barla Lahikası)
Vecîze
Her gün yirmi dört saat sermaye-i hayatı Hâlıkımız bize ihsan ediyor. Tâ ki, iki hayatımıza lâzım şeyler o sermaye ile alınsın.
Şuâlar

Aşırı yoğunluktan dolayı sorulara şu anda cevap veremiyoruz. Bu arada lütfen takipte olun.

    ← Sorulara Dön

    Peygamberimiz(asm)'ın âline zekât verilir mi?
    11.12.2014 12:14 Ahmet Sonmez 6004 defa gösterilmiştir.

    Hazret-i Peygamber (asm) âilesine zekât ve sadakalar harâmdır. Çünkü, zekâtlar, insanların mallarının kirleridir. Hazret-i Peygamberin (asm) âilesine Beytü’l-maldaki ganîmetlerin beşte birinin beşte birinden yetecek kadar harcama yapılır. Bunun dayandığı delîl, Hazret-i Peygamber (sav)’in şu hadîsidir:

    “Bu sadakalar, ancak insanların kirleridir. Muhammed’e ve Muhammed’in âilesine helâl değildir.” (Hadîsi Müslim rivâyet etmiştir.)

    “Hanefî ve Hanbelîlere göre, kendilerine zekât ve sadaka harâm olan Hâşimoğulları şunlardır: Abbâsoğulları, Alioğulları, Ca’feroğulları, Âkiloğulları, Hâris b. AbdilMuttaliboğulları. Dayandığı delîl, daha önce geçen hadîsin umûmî oluşudur.

    “Şafıìler, Hâşimoğulları ve Muttaliboğulları hakkında aynı hükmü vermişlerdir. Bunların dayandığı delîl şu hadîs-i şerîftir: ‘Haşımoğulları ile Muttaliboğulları aynı şeydir.’ Hazret-i Peygamber (asm) bu sözü söylerken parmaklarını birbirine geçirdi.

    “Mâlikîlere göre: Peygamber âilesi sâdece Hâşimoğullarıdır. Muttaliboğulları Hâşim’in kardeşi oğullarıdır. Bunlar Ehl-i Beyt’ten değillerdir. Meşhûr olan görüşe göre, onlara zekât verilebilir.

    “Ebû Hanîfe ve Mâlikîlerden ve Şafıìlerin ba’zılarından nakledildiğine göre; Peygamberin yakınları Beytü’l-maldeki hisselerinden mahrûm edildikleri zamân, Hâşimoğullarına zekât verilmesini câiz görmüşlerdir. Bunun sebebi, Hâşimoğullarının perîşân olmalarına engel olmak, ihtiyâclarını karşılamaktır. Mâlikîlerden Düsukí’nin de dediği gibi; böyle zamânlarda onlara zekât vermek, başkalarına vermekten daha fazîletlidir. Birçok âlime göre, nâfile sadakalar Hâşimoğullarına helâldir.” (Tafsîlâtlı bilgi: Mesârifü’z-Zekât, 10. Fasıl)

    Yorum yapabilirsiniz :

    İsim
    Eposta ( Sitede görünmeyecek )
    Yorum
    Doğrulama Kodu
    Gönder

    Yorumlar :

    Henüz yorum yapılmamış.
    Muhammed Doğan'ın (Molla Muhammed el-Mûşî el-Kersî) beyanatları Nurmend.com sitesinden başka bir platformda yayınlanmamaktadır. © 2014-2023 | Her hakkı saklıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Nurmend - Şerhmend
    0.135 sn. deSen
    ↑ Yukarı