22 Rebiülevvel 1441
20 Kasım 2019
Üye Giriş / Kayıt tel tel tel
Kur'an-ı Kerim'den
Ve sana ölüm gelinceye kadar Rabbine ibadet et.
(Hicr, 15/99)
Hadîs-i Şeriflerden
Ellah iyiliğini istediği kulun cezasını dünyada verir, fenalığını istediği kulun cezasını da kıyamet günü günahını yüklenip gelsin diye dünyada vermez.
(Tirmîzî, Zühd 57)
Dualardan
Ya İlâhî! Dünyâyı saran dinsizlik âfetinden İslâm Âlemi’ni ve yurdumuzu halâs eyle. Bu âfeti memleketimizde, içimizde, bilhassa gençlerimizde yaymaya çalışanları, şeytândan ders alarak ehl-i îmâna saldıran zâlimleri, حَسْبُنَا اللّٰهُ وَنِعْمَ الْوَك۪يلُ diyerek, izzet ve azametine havâle ediyoruz.
(Hacı Hulusi Bey)
Vecîze
İnsan bütün zîhayat âlemi içinde nazik, nazenin, nazdar bir çocuk hükmündedir. Rahmanürrahîm'in dergâhında; ya za'f u acziyle ağlamak veya fakr u ihtiyacıyla dua etmek gerektir. Tâ ki, makasıdı ona müsahhar olsun veya teshirin şükrünü eda etsin.
Sözler

RAMAZAN BAYRAMI

04.06.2019

#BayramHutbesi

 

قَدْ اَفْلَحَ مَنْ تَزَكّٰى  وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّه۪ فَصَلّٰى

 

Azîz Kardeşlerim!

Bizleri sağlık, sıhhat ve áfiyet içinde Ramazán bayramına ulaştıran Yüce Rabbimize hadsiz hamd u senalar olsun. Bayrâm günlerini, neş’e, sürûr ve Elláh’ı zikretme günleri olarak i‘lân eden Resûl-i Ekrem (sav)’e, O’nun âl ve ashabına nihâyetsiz salât u selâm olsun.

Resûlullah (sav) Efendimiz, Medîne-i Münevvere’yi şereflendirince, Medine halkının senede iki def‘a bayrâm yaptığını gördü. Daha sonra mü’minlere:

“Yüce Elláh, o iki bayrâm günlerine bedel, onlardan daha hayırlı iki bayrâm günlerini size ihsân etti.” O iki bayramın Îdü’l-Fıtr (Ramazan Bayramı) ile Îdü’l-Edhâ (Kurban Bayramı)  olduğunu müjdeledi. [1]

İbni Abbas (ra)’dan rivayet edilen bir hadîs-i şerifte Resûlullah (sav) Efendimiz Ramazán Bayramı’nın faziletiyle alâkalı olarak şöyle buyurmuştur:

“Bayram gecesine  “mükafat gecesi” adı verilir. Bayram sabahı olunca, Ellah (cc) meleklerini her memlekete, her tarafa gönderir. Melekler, yeryüzüne inip sokak başlarını tutarlar. İnsanların ve cinlerin dışındaki bütün yaratıklara işittirecek bir sesle bağırıp şöyle derler: ‘Ey Muhammed ümmeti! Kullarına çokça ihsan ve ikramda bulunan, günahları bağışlayan Rabbinizin huzuruna çıkın.’ Onlar, namazgahlara, cami ve mescitlere varınca Ellahu Teala meleklere:

- İşini güzelce yapan işçinin mükafatı nedir? Diye sorar. Melekler:

- Ey Yüce Rabbimiz! Onun mükâfatı, ücretinin peşin ve tam olarak verilmesidir, diye cevap verirler. Bunun üzerine Ellahu Teala:

- Ey meleklerim! Sizi şahit tutuyorum ki; ben, onlara Ramazan ayında tutmuş oldukları oruçların ve kılmış oldukları namazların sevab ve mükafatı olarak rızamı ve mağfiretimi verdim. Ben onlardan razı oldum ve onları bağışladım, der ve devamla şöyle buyurur:

- Ey kullarım! Benden isteyiniz. İzzetim ve celalim hakkı için bugün benden ahiretiniz için ne isterseniz mutlaka veririm. Dünyanız için istediğiniz şeye de bakarım. Eğer istediğiniz, hakkınızda hayırlı ise aynısını veririm. Hayırlı değilse, başka bir surette duanızı kabul ederim. İzzetim hakkı için siz, benim hakkımı gözettiğiniz müddetçe ben, sizin günahlarınızı ve hatalarınızı örterim. İzzetim ve celalim hakkı için hak sahipleri önünde sizi rezil ve rüsvay etmem. Siz, beni razı ettiniz. Ben de sizden razı olduğum halde bağışlanmış olarak evlerinize dönünüz, buyurur ve bunun üzerine melekler sevinirler.”[2]

Sa’d (ra)’dan rivayet edildiğine göre Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur: “Ramazan bayramı günü olunca, melekler yollarda durup:

- Ey Müslümanlar topluluğu! Cömert olan Rabbinize koşunuz. O, kullarına iyilik eder ve bol ihsanda bulunur. Siz, geceleri ibadet etmekle emrolundunuz, bu emri yerine getirdiniz. Gündüzleri oruç tutmakla emrolundunuz, oruç tuttunuz. Rabbinize itaat ettiniz. Şimdi mükafatınızı alın, diye seslenirler.

Mü’minler bayram namazını kılınca bir melek şöyle seslenir:

- İyi dinleyiniz! Rabbiniz sizi bağışladı. Evlerinize, doğru yolu bulmuş olarak dönünüz. Bayram günü, mükafat günüdür. Bugün, semavat ehli olan melekler arasında “mükafat günü” diye bilinir.”[3]

Bayramınızı tebrîk eder, Âlem-i İslâm hakkında hayırlara vesîle olmasını Yüce Rabbimden niyâz ederim.

 


[1] Tâc, 1/305-306.

[2] et-Terğîb ve’t-Terhîb, 2/441

[3] et-Terğîb ve’t-Terhîb, 2/533

 

Bu yazi 558 defa gösterilmiştir.

Yorum yapabilirsiniz :

İsim
Eposta ( Sitede görünmeyecek )
Yorum
Doğrulama Kodu
Gönder

Yorumlar :

Henüz yorum yapılmamış.

Muhammed Doğan'ın (Molla Muhammed el-Mûşî el-Kersî) beyanatları Nurmend.com sitesinden başka bir platformda yayınlanmamaktadır. © 2014-2019 Her hakkı saklıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Nurmend - Şerhmend
0.021 sn.
↑ Yukarı