15 Ramazan 1440
20 Mayıs 2019
Üye Giriş / Kayıt tel tel tel
Kur'an-ı Kerim'den
(Sevdiğiniz şeylerden) Ellah yolunda infak etmedikçe birre (hayra, kemale, sevaba, rahmet-i Rahman’a, Ellah’ın rızasına ve Cennet’e) nail olamazsınız ve Hak yolunda her ne infak ederseniz, Ellah onu hakkıyla bilir.) Ona göre sizlere mükafatını ihsan buyurur.
(Al-i İmran, 3/92)
Hadîs-i Şeriflerden
Gereğini yapmaya gücü yettiği halde öfkesini yenen kimseyi, Ellah kıyamet günü herkesin gözü önünde çağırır, huriler arasında dilediğini seçmekte serbest bırakır.
(Ebû Davûd, Edeb 3; tirmîzî, Birr 74)
Dualardan
Cenab-ı Hak sizlere şifa versin, hastalıklarınızı keffaret-üz zünub yapsın. Âmîn âmîn âmîn.
(Lem'alar)
Vecîze
Malûmdur ki, şerr-i kalil için hayr-ı kesîr terkedilmez. Terkedilirse, şerr-i kesîr olur.
İşârât-ül İ'caz
  • Önsöz
  • İçindekiler
  • Soru-Cevap
  • بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

    Ene Risalesi iki mesele-i mühimmeyi hallediyor.

    Birincisi; Kur’an-ı Hakim’in mühim bir tılsımı ve müşkil bir meselesi olan emaneti,

    İkincisi; Ayet-i Kerime’de zikredilen emanetin bir vechi olan Ene’nin bir tılsım olduğunu isbat etmek suretiyle, mahiyetini çözüp gaye ve neticesini hallediyor.

    Bu risalede geçen tılsım kelimesinin avam lisanındaki kullanılışı ve Kelam ilminde ne manaya geldiği izah edildikten sonra, bu eserde tılsım kelimesinin;

    1. Alemin varlığı,

    2. Alemin ne için var edildiği,

    3. Alemin zahiren yokluğa gitmesi,gibi üç müşkil meseleye de “tılsım”, bu tılsımı hakkıyla halleden ilme “hikmet-i hakikiye” bu meseleleri halleden alete ise “akıl” denildiği beyan edildikten sonra bu çerçevede Ene’nin mahiyeti, yani hakikatinden vahid-i kıyasî olmasından ve neticesinden yani alem-i insaniyette insanın kuvve-i akliye, kuvve-i gadabiye ve kuvve-i şeheviye denilen üç kuvvesinden doğan ilmî, amelî ve edebî cihetinde Ene’nin, ya felsefenin te’siri altına girip onun hesabına çalışarak tahrib veya peygamberleri (ASM) dinlemek suretiyle asıl fıtratına muvafık hareket etme cihetine gittiğini anlatan üç meseleden bahseder. İkinci Maksad Zerrenin mahiyyen ve hareketinden bahseder. Bu ayrı bir eser olarak şerh edilmiştir.

    “Ene” hem kunuz-u mahfiye olan esma-i ilahiyeyi, hem de kainat tılsımını açan bir anahtar olduğu gibi kendisi de açılması zor bir tılsımdır. Öyleyse burada karşımıza üç mühim mesele çıkıyor;

    Birincisi, Ene, künuz-i mahfiye olan esma-i ilahiyenin anahtarıdır.

    İkincisi; Ene kainatın muğlak tılsımının anahtarıdır.,

    Üçüncüsü; Ene kendisi dahi müşkil, açılması zor bir tılsımdır.

    O halde “Ene” tılsımı çözülse, kainatın tılsımı da çözülür ve buna bağlı olarak enfüste ve afakta tecelli eden gizli esma-i ilahiye de keşfedilir, anlaşılır. Demek esma-i ilahiyenin keşfi ve tılsım-ı kainatın halli Ene’ye bağlıdır. Ene tılsımı çözülmeden bu iki mesele anlaşılamaz. Öyleyse evvela Ene kendi tılsımını açar ve sonra şu suallere cevap bulmaya çalışır. Nereden Geldim?, Nereye Gidiyorum? Ne için Geldim? Mahiyetim Nedir?

    Bu eserin daha iyi anlaşılabilmesi için kitabın başında, İlel-i erbaa”, “illet-i tâmme”, “ illet-i nâkısa”, “mahlûk”, “mevcûd-i hâricî”,” me’cûl-i İlâhî”, “makdûr-i İlâhî”, “ emr-i nisbî”, “ ma’dûm”, “ene”,” rûh”, “ene ile rûh arasındaki fark”, “cüz’i ihtiyârî”, “zât”, “Zât-ı İlâhî”, “şuûn”, “sıfat”, “esmâ”, “ef’âl-i İlâhiye”, “sıfat-ı selbiye”, “sıfat-ı sübûtiye”, “sıfat-ı zâide”, “sıfat-ı gayr-ı zâide” gibi kelimeler izah edilmiştir.

  • - Hazırlanıyor...
    - Hazırlanıyor...
    - Hazırlanıyor...

  • Soru sorabilmek için üyelik girişi yapınız.

Muhammed Doğan'ın (Molla Muhammed el-Mûşî el-Kersî) beyanatları Nurmend.com sitesinden başka bir platformda yayınlanmamaktadır. © 2014-2019 Her hakkı saklıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Nurmend - Şerhmend
0.008 sn.
↑ Yukarı